Veelgestelde vragen
- Bestellen
- Betalen
- Bezorgen en afhalen
- Retourneren en annuleren
- Garantie
- Overige
-
Kan ik de producten ook in de showroom bestellen?Het is zeker mogelijk om producten te bestellen in de showroom! Kom gerust langs en praat met één van onze collega’s voor advies. Op dit moment is de showroom niet geopend en kan er alleen online besteld worden
-
Kan ik mijn bestelling volgen?Ja zeker! U kunt uw bestelling volgen via een track & trace die u via de e-mail krijgt als de zending is verzonden. Bestellingen die niet via pakketdienst gaan, daarvoor krijgt u een email met de leverdag en de verwachte tijdsperiode wanneer het bezorgd wordt.
-
Zijn de prijzen op de website inclusief BTW?Alle prijzen op de webshop zijn inclusief BTW.
-
Waar vind ik mijn bestelnummer?Uw bestelnummer staat in de bevestigingsmail die u heeft ontvangen.
-
Ik heb geen factuur ontvangen, wat moet ik nu doen?Normaal gesproken wordt de factuur verstuurd via e-mail nadat uw bestelling is afgerond, kijk voor de zekerheid uw spamfolder. Mocht u na afronding van de bestelling nog geen factuur hebben ontvangen, neem dan z.s.m. contact met ons op.
-
Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, wat moet ik nu doen?Het kan ongeveer 15 minuten duren voordat de bevestigingsmail binnenkomt, het kan ook zo zijn dat de mail als spam wordt gezien, controleer in dit geval uw spamfolder. Neem z.s.m. contact met ons op als dit niet het geval is.
-
Kan ik mijn bestelling ook afhalen?Het is mogelijk om uw bestelling af te halen. U kunt hiervoor telefonisch contact opnemen of een email sturen. Wij vertellen u dan hoe het te werk gaat.
-
Kan ik een datum aangeven wanneer mijn bestelling geleverd kan worden?Wij hanteren een standaard levertijd die aangegeven staat bij het product of er wordt een leverafspraak gemaakt via email of telefoon. Mocht u uw bestelling later willen ontvangen, dan kunt u een leverdatum in de opmerkingenveld zetten. Wij houden hier dan rekening mee.
-
Via welke betaalmethodes kan ik betalen?Bij badkamerplanet kunt u betalen met de volgende methodes:
- iDeal (gratis)
- PayPal (gratis)
- Creditcard (mastercard of VISA) (gratis)
- Bancontact (gratis)
- Overboeking (gratis)
- Betalen bij afhalen (contant of per pin) (gratis)
- Betalen bij levering (niet mogelijk)
- Achteraf betalen (AfterPay/Riverty) (maximale bedrag van €500) (gratis) -
Wat moet ik doen als de betaling is mislukt?Als de betaling is mislukt, kijk dan eerst of het bedrag van uw bankrekening is afgeschreven. Is dit niet het geval, dan kunt u de bestelling opnieuw plaatsen. Is het bedrag wel afgeschreven van uw bankrekening, maar heeft u nog geen bevestiging per e-mail ontvangen wacht dan even af. Als u toch problemen ervaart tijdens het betaalproces, neem dan z.s.m. contact met ons op.
-
Kan ik mijn bestelling ook achteraf betalen?Dat is zeker mogelijk! Met de betaalmethode AfterPay/Riverty kunt u de bestelling veilig achteraf betalen. U krijgt een digitale factuur van AfterPay/Riverty via de e-mail om de bestelde product(en) te betalen. AfterPay/Riverty voert het volledige proces van achteraf betalen uit.
-
Kan ik mijn bestelling per pin of contant betalen?Geen probleem! In onze showroom kunt u de bestelde product(en) per pin of contant betalen. Op dit moment is dat niet mogelijk.
-
Moet de betaling gedaan worden vóór de levering?De betaling dient voor de levering plaats te vinden. Indien u kiest voor AfterPay/Riverty dan kunt u achteraf betalen.
-
Wat is het rekeningnummer van Badkamerplanet.nl?Het rekeningnummer van Badkamerplanet.nl staat op de factuur vermeld die u per e-mail heeft ontvangen.
-
Mijn betaling is mislukt of geweigerd, wat kan ik doen?Als u betaling is mislukt of geweigerd dan kunt u het beste op uw bankrekening kijken of het bedrag is afgeschreven. Mocht dit niet het geval zijn, dan kunt u nogmaals uw bestelling plaatsen.
-
Wanneer ontvang ik mijn bestelling?Als de bestelling is afgerond, ontvangt u van ons een bevestiging. Kleine pakketten worden door onze pakketbezorgdienst geleverd. Zodra onze pakketbezorgdienst uw bestelling heeft ontvangen en verwerkt, krijgt u een track & trace van ons via de e-mail. Als uw bestelling niet via de pakketbezorgdienst gaat (denk aan: grote pakketten zoals badkamermeubels, douchedeuren, etc. en/of breekbare producten zoals spiegels, wandclosets, etc.) nemen wij contact op met u om een leverafspraak in te plannen. Op onze website staan de levertijden zo nauwkeurig mogelijk weergegeven, het kan voorkomen dat wij na verwerking van uw bestelling misgrijpen bij het desbetreffende artikel. In dit geval, zullen wij z.s.m. contact met u opnemen voor een oplossing. LET OP: Bestellingen die vrijdag na 12.00 uur en in het weekend geplaatst worden, worden normaliter maandag verstuurd en dinsdag geleverd.
-
Wat zijn de verzendkosten?Door onze aanbod van verschillende producten met verschillende afmetingen, zijn de verzendkosten ook verschillend. We proberen de kosten van verzenden voor u ALTIJD zo laag mogelijk te houden. De verzendkosten kan maximaal tot € 55,- bedragen. Alle bestellingen boven de €150,- worden gratis verstuurd binnen Nederland. Indien er bestellingen onder de €150 ,- worden geplaatst zijn de verzendkosten binnen NL afhankelijk van de grootte en aard van de product(en) als volgt ingedeeld:
- -Klasse 1: €7,-
- -Klasse 2: €17,50
- -Klasse 3: €27,-
Voor leveringen naar de Waddeneilanden worden er extra kosten berekend. Dit dient bij ons aangevraagd te worden voordat u een bestelling plaatst. Bent u dit vergeten, dan nemen wij met u contact op.Voor BE gaat dit zijn:
- -Klasse 1: €17,-
- -Klasse 2: €27,50
- -Klasse 3: €37,-
- -Klasse 4: €45,-
- -Klasse 5: €55,-
-
Wat zijn de levertijden?Alle levertijden staan op de productpagina vermeldt, als u meerdere producten besteld, dan hanteren wij de levertijd van het product met de langste levertijd. Op onze website staan de levertijden zo nauwkeurig mogelijk weergegeven, het kan voorkomen dat wij na verwerking van uw bestelling misgrijpen bij het desbetreffende artikel. In dit geval, zullen wij z.s.m. contact met u opnemen voor een oplossing.
-
Kan ik mijn bestelling afhalen in de showroom?U kunt uw bestelling afhalen in onze showroom door op onze webshop tijdens het bestelproces “afhalen” te kiezen. Het grootste voordeel is dat u hiermee bezorgkosten bespaard. Wij zullen contact met u opnemen wanneer de bestelling gereed is om afgehaald te worden. LET OP: De showroom is momenteel niet geopend, u kunt uw bestelling zelf ophalen afhankelijk van welk leverancier uw bestelling komt. Neemt contact op met onze klantenservice voor de mogelijkheden.
-
Op welke tijden kan ik mijn producten afhalen in de showroom?Onderaan van deze pagina, kunt u onze openingstijden zien. LET OP: De showroom is momenteel niet geopend, helaas is het op dit moment niet mogelijk om uw bestelling zelf op te halen.
-
Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik tijdens de levering niet thuis ben?Bij zendingen via onze pakketbezorgdienst worden de pakketten geprobeerd om bij de buren af te leveren, indien dit niet mogelijk is zal de zending de volgende werkdag opnieuw worden aangeboden of geleverd worden bij een service ophaal locatie bij u in de buurt. Grote pakketten worden verzonden via een externe logistiek bedrijf. De afleverdatum zal met betrekking tot grote bestellingen goed worden gecommuniceerd naar u, als u niet aanwezig bent op de afgesproken datum/tijdsvenster dan zullen er extra leveringskosten bijkomen.
-
Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?Het is mogelijk om uw bestelling op een ander adres te laten bezorgen. Tijdens het bestelprocedure moet u deze optie aanvinken en het alternatieve adres invullen.
-
Leveren jullie op etage of een appartementencomplex/flatgebouw?Badkamerplanet werkt met externe transportbedrijven, zij leveren tot aan de eerste drempel/voordeur van het complex/gebouw tenzij anders is afgesproken. Houdt hier dus rekening mee als u een grote en zware product besteld.
-
Kan ik een voorkeur aangeven wanneer mijn bestelling geleverd wordt of een bezorgtijd (tijdslevering) afspreken?U kunt bij het veld “Opmerkingen” tijdens het bestelproces uw voorkeursmoment aangeven. Dit kunt u vinden onderaan bij het invoeren van uw gegevens. Wij proberen hier rekening mee te houden, echter dient u rekening te houden met onze aangegeven levertijd. De pl belt u van te voren of u krijgt een link met een Track & Trace een dag voordat uw bestelling binnenkomt. Het is mogelijk om een tijdslevering af te spreken, alleen zullen deze kosten worden doorberekend aan u. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.
-
Wat moet ik doen als mijn bestelling niet compleet is?Als u bestelling niet compleet is dan moet u zo snel mogelijk contact met ons opnemen. Dit kan via e-mail of telefonisch.
-
Hoelang heb ik garantie op mijn producten?Op alle producten van Badkamerplanet zit een garantietermijn, verschillend van 1 tot 10 jaar. Bij elk product staat aangegeven hoeveel jaar garantie op het product zit. LET OP: MONTEREN = ACCEPTEREN!!!
-
Ik ben niet tevreden met mijn producten, wat moet ik doen?Bij Badkamerplanet kunt u de producten altijd retour sturen binnen 30 dagen. Ga naar garanties en retouren op onze website.
-
Hoe lang duurt het voordat mijn service aanvraag wordt behandeld?Wij streven er naar om binnen 48 uur uw service aanvraag te beantwoorden.
-
Wat zijn de retourvoorwaarden?Het artikel mag retour gestuurd worden wanneer aan het volgende voldaan is:
- -Binnen 30 kalenderdagen na levering;
- -Als het compleet en onbeschadigd is;
- -Als het ongebruikt en niet gemonteerd is geweest;
- -In de originele verpakking, indien redelijkerwijs mogelijk, het moet wederverkoopbaar zijn (hier mag niet op geschreven worden);
- -Producten die speciaal voor u zijn besteld of vervaardigd, zijn uitgezonderd van het herroepingsrecht. Voor een uitgebreide toelichting, zie garanties en retouren.
-
Moet ik de retourkosten betalen?Als u een product wilt retourneren dan zult u de retourkosten zelf moeten betalen, mits u de bestelling zelf terugbrengt. Als u ervoor kiest om uw bestelling terug te sturen dan vergoeden wij de kosten van het artikel + verzendkosten (indien berekend) “heen”.
-
Kan ik producten omruilen?Het is mogelijk om producten om te ruilen, neem contact op met onze klantenservice voor meer informatie.
-
Kan ik mijn producten zelf retour afgeven in de showroom?Ja, u kunt de producten zelf afgeven in de showroom. LET OP: De showroom is momenteel niet geopend, neem contact op met onze klantenservice.
-
Binnen hoeveel dagen wordt het aankoopbedrag teruggestort?We proberen het aankoopbedrag binnen 5 werkdagen terug te storten na fysieke ontvangst van de retourzending. De terugbetaling geschiedt volgens hetzelfde betaalmiddel als waarmee de aankoop is gedaan.
-
Kan ik mijn bestelling annuleren?Het is mogelijk om een bestelling te annuleren als deze nog niet is verwerkt. Laat ons dit zo snel mogelijk weten via de e-mail of telefonisch door uw bestelnummer door te geven. Hoe eerder wij de annulering ontvangen, des te hoger de kans dat wij de verwerking van uw bestelling stop kunnen zetten. Mocht de bestelling al verwerkt zijn, dan kunt u altijd de producten retour sturen op uw eigen kosten of weigeren bij de deur.
-
Zijn er producten die ik niet kan retourneren?Producten die speciaal voor u zijn besteld of vervaardigd kunnen niet geretourneerd worden.
-
Ik heb een set gekocht, maar ik wil 1 item retourneren. Hoe werkt de terugbetaling?Heb jij een 3 of 4-delig toilet accessoires set gekocht, maar wil je toch 1 item van de set retourneren? Dat is mogelijk, maar we berekenen bij de retour de individuele verkoopprijs per product. Stel: je bestelt een 3-delige toiletset van €139,-. De toiletborstel en toiletrolhouder wil je behouden. Het haakje niet. De borstel is €63,- en de toiletrolhouder €53,- samen €116,-. In totaal storten we dan €23,- terug. Is het totaal van de individuele productprijzen hoger dan de aangeschafte setprijs? Dan dient je het restante bedrag bij te betalen. Wij kunnen alleen de prijzen aanbieden als alle items van de set worden afgenomen. Dit geldt voor alle sets op onze webshop.
-
Mijn retour is kwijtgeraakt, wat nu?Als u retourzending kwijt is geraakt tijdens het retour sturen, dan is Badkamerplanet daar niet verantwoordelijk voor. Wij raden het u aan om uw pakket aangetekend te versturen.
-
Hoe kan ik het beste contact opnemen met Badkamerplanet?U kunt contact met ons opnemen via e-mail: info@badkamerplanet.nl of telefonisch: 0318 270 100
-
Hebben jullie ook een installatiedienst?Wij hebben helaas geen installatiedienst maar wij kunnen wel een montage/installatiebedrijf met u in contact laten komen.
-
Mijn product staat niet op de website, wat moet ik doen?Het is mogelijk dat het product niet op onze website staat. Neem contact op met onze klantenservice en dan proberen wij u zo snel mogelijk te helpen.
-
Wanneer gaat de showroom open?Op dit moment gaat onze showroom nog niet open, we zijn druk bezig met de voorbereidingen.
-
Hebben jullie ook handleidingen?Wij hebben meerdere handleidingen voor montage/gebruik, u kunt de handleidingen eenvoudig opvragen door ons een mail te sturen via info@badkamerplanet.nl.